Festivaldags

Bokade idag tredagars-biljett till Bråvallafestivalen och jag som varit något mätt på tält och skitig omgivning och dricka hela dagen och inte få duscha och inte sova alls många timmar, blev helt plötsligt helt jävla aspepp på festival. Aspepp på att sitta i en tältöppning och äta macka med räkost för att sen försöka gnugga av sig resterna runt munnen med en halvtorr våtservett. Kommer väl gå all in en sista gång (så kändes det dock senast också, men det var visst inte sista gången då)
Har letat lite på diverse gamla bilddagböcker och fb-album och tänkte bjuda på några festivalminnen, dock inte från alla festivaler jag varit på, det fanns inte riktigt arkiverat. 
 
Hultsfred 2006
(Jag är osäker på vems bilder det här är. Jag gissar på Vickans) 
Tredje gången för mig på Hultsfred och jävlarimig att när Hultsfred var som bäst så spöar det lätt skiten ur allt vad Peace and Love och Siesta heter. DET var festival om något. Festivalernas storebror på något sätt. 
 
 
Emmaboda 2006:
Jag och Jenny åkte till underbara lilla Emmaboda och lyssnade på indiepop. Jag somnade ungefär överallt av oklar anledning.  
 
Hulstfred 2007: 
Ännu en lyckad Hultsfredfestival i raden av många, här blandades Boxholmare med Järvsöbor. Jag minns tydligen inte en enda spelning just nu, men det är väl oftast så att det är hänget man minns. 
 
Arvikafestivalen 2007:
Jag, rasmus och Gustav åkte till Arvika och träffade en snubbe som åkt i fyllecell 3 ggr på 2.5-dygn (!) 
Många bra spelningar och ett jävla ösregn som gjorde att vi åkte hem mitt i natten. 
 
 
Siestafestivalen 2008:
Alltså vad finns egentligen att säga om Siesta 2008 som inte redan sagts? Jag, Frest, Dröm och Flås spenderade hela festivalen i en husbil och hade så. jävla. kul. Alltså kanske de roligaste dagarna ever. 
 
Peace and Love 2009:
Två husbilar med tjejer och kanske den bästa Peace and Love-festivalen i min bok iaf. 
 
Way out west 2009:
Jenny bodde i Gbg och bjöd in till sovplats under Way out West. 
 
Way out west 2010:
Way out west 2010 med Elin o en helt jävla sjukt bra M.I.A-konsert. Alltså det går inte ens att försöka beskriva. 
Way out West har blivit lite av en senare favoritfestival, måste förmodligen besökas i år igen. 
 
SÅ. Det var ett litet axplock, kanske en tredjedel eller nåt av årens festivalbesök, och snart är det alltså dags igen. untzuntz såjälagött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0