Ett par dagar på Norrmansö

Efter att vi besökt Skänninge marken i onsdags, och köpt kokosbollar, saltgurka och det där ni vet, så åkte vi norr ut tills vi kom strax utanför Norrtälje. Där i Skärgården ligger ju nämligen Norrmansö och i vanlig ordning hämtade Gustaf upp oss med båten i Spillersboda. 
 
Vi började med att åka vattenskidor. Det har jag ju aldrig gjort innan och jävlarrrr vad jag åkte i plurret några gånger. Tog säkert sju gånger innan jag fick en tur väl värdig sitt namn. Sen kom det en båtjävel och gjorde vågor åt mig som jag inte var beredd på och då fick jag smaka på vattenytan igen. Men jag kom iaf upp och fick åka, så jag är ganska nöjd. 
Vi bjöd också Nils på kokosboll. Mycket uppskattat. 
 
 
Så fick vi god mat också, som vanligt. 
 
Sen blev det nästa dag och vi åt frukost och senare sill-lunch. Så himla bra sommarlunch ändå! Gustaf och Christian åkte på något båtärende och jag väntade mest på att Nils skulle vakna från sin förmiddagslur. Zozo sov gött han också.
 
 
Så bidde det eftermiddag och vi åkte till Högmarsö med båten och åt efterrätt. 
 
 
Annars hängde vi mest med Nils.
 
 
 
Helt fantastiskt härliga dagar, precis som det brukar vara där ute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0