Att städa sitt hem.

Vi har haft Isabell hemma i 2,5 veckor, då mamma varit i Portugal och gympat. 
Idag lämnade jag över hunden och efter jobbet idag ska jag hem och städa så jävla hårt. Isabell löper, finfördelar pinnar, biter sönder pet-flaskor och hårar ungefär precis överallt. 
 
Under 2,5 veckor har vi lyckats dammsuga en gång. Hunden hat-älskar dammsugaren. Hon vet inte om hon ska skratta eller gråta när hon ser den så hon liksom anfaller den och skäller. 
 
Sen när hon väl ligger still så ligger hon likt bilden över och då kan ni ju ana hur vår säng sett ut för det mesta. Vadstenas blodbad. Fresh. Där kan jag dock intyga att lakan bytts som underkläder, dock har torktumlaren varit paj i tusen år så det finns att tvätta! 
 
Så idag ska jag handla massa gött att äta (säng-mat!) sen ska jag hem, diska, tvätta, städa, bädda rent, eventuellt ha dörren öppen under hela tiden (bara för att jag kan) och sen ska jag parkera mig på kammarn, slå på Andra Avenyn och sen titta ända tills jag somnar, utan att resa på mig en endaste gång för att roa/rasta löpande tik. Fyfan va gött det ska bli. 

(Sen är det redan sjukt tomt utan henne, såklart. Kanske mest därför jag trycker på alla fördelar ovan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0