Ursäkta att jag dröjt.

Förlåt mig att jag varit frånvarande. Det var så förstår ni att efter jobbet i måndags åkte jag till Göteborg med jobbet och lämnade datorn hemma (ipad mini, hallå!) Nackdelen är att man inte bloggar lika fina bilder från ipaden som från datorn, därför har jag bestämt att bara blogga från datorn...För dåliga bilder är ju bland det eländigaste som finns. Jag kompenserar det med ett sjuhelvetes långt inlägg nu istället. 
 
Nåja. Måndagen började med att jag uppdaterade vårt bokföringsprogram och under tiden satt Isabell i knäet på mig och spanade ut över Mjölby. 
Hon lyckas ju alltid hålla på och slicka mig på insidan av munnen när jag ska ta bilder, tror hon lärt sig att jag är blickstilla då och att man lätt kan passa på. Annars är ju hundtunga på insidan av munnen ungefär det äckligaste jag vet. (För att förtydliga att jag inte är en sån där som pussas med sin hund, alltså gör pussmun och låter hunden gå all in med salivet. Vad är det för fel på folk??) 
 
Meh, jag ljög lite nu, för måndagen började faktiskt med skinksmörgås till julkalendern. 
 
Nåja, nog om detta. Vi satte oss på tåget mot Göteborg och det var ju så himla juligt utanför fönstret, passar mig alldeles ypperligt då jag har tänkt gå bananas på julen i år. Mer jul! Jag ska typ drunkna i dopp i grytan  år. 
Så kom vi fram till gbgregn (eller snö) och checkade in på hotell Post, ungfär en sekund från stationen. Dom hade slagit in hela hotellet som ett paket, passar min Mer jul-sinnesstämning mycket bra. 
Mycket bra hotell! Rummen var görsafina och man ville typ bädda ner sig och aldrig mer vakna när man såg sängen. Jättehäftiga lokaler och många roliga stolar att provsitta. Vi kör ett bildregn

Vi i Mjölby hade lite julavslutning (något tidigt) och åt på Källarkrogen. Mycket gott och trevligt ställe. Jag åt löjrom till förrätt, också det enda som fastnade på bild. 
Något suddig bild ser jag nu. 
 
På tisdagen hade vi månadsmöte och sen åkte vi alla alla hem. Nu är det färdigfaret på ett tag (fram till 21 då det bär av mot Åre, men det är ju barabara roligt) 
 
Nu längtar jag mest till söndag när Familjen Åkerhielm och mamma och pappa kommer till Vadstena för julbord. Göött.

Kommentarer
Postat av: Linn

Enligt blicken på Isabelle på första bilden verkar Mjölby vara spännande! Åh vilket fint hotellpaket :)

2012-12-05 @ 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0