Tankar.

Såhär va, Kristin skrev idag en mycket tänkvärd sak på faceboox, 
 
 
Och hon har en jävla poäng. Sånt här kanske ska upplysas mer så här i pepparkaksdebatt-tider...att man antar att ett problem finns och därav skapas det. Lite svårt att sätta fingret på, men försök. 
 
Nemo skriver följande på twitter
 
 
Och det mest intressanta är ju kommentaren som stolpskottet svarat med. Snacka om att anta att man bör skämmas för att man är mullig. 
 
Jag tror vi måste öva mer på att vara jämställda. Att inte ta för givet att mulliga skäms och smala jublar, att kolla på andra saker än just könen när man ser att män och kvinnor har olika lön. 
 
Att kanske bara köpa att en skola någonstans i Sverige inte ville ha pepparkaksgubbar i sitt luciatåg just för att de inte hade någon pepparkakssång, inte för att pepparkaksgubbar kan anses rasistiska (Har någon ens sagt det? Jag fattar inte, för det är ju så dumt så jag vet inte var jag ska sätta foten?) För i vissa fall ligger fördomarna i betraktarens ögon. (I vissa fall.)
 
Sluta anta och börja agera! 
 
(Sen undrar man ju när jag ska släppa alla sånna här frågor?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0