Snöjävlaoväder.

Ja det har väl inte undgått någon att det är snö typ exakt överallt. (typ exakt, så kan det väl knappast vara lagligt att säga?) 
 
Idag har jag varit hemma. Detta bestämdes när vi i princip vaknade av att Christian fick åka på ett trafikolycks-larm, jag slog på Nyhetsmorgon och alla i studion satt som fågelholkar för att det var sånt snökaos. 
 
Sen har jag ju varit i Göteborg dygnet runt i tusen år, så jag kände att jag fick unna mig lite halvledigt. (Nu har det iofs blivit väldigt mycket jobb ändå) 
 
Men jag hann iaf baka lussekatter. 
Alltså fyfan, vad stora de blev, jag fick dela varenda en. Så himla sorgligt också att jag glömde pensla med ägg, så nu ser allt ut som typ matbröd. Inte alls så glansiga och härliga som de ska vara. 
 
För övrigt älskar jag lussekattsdeg. Alltså inte att äta utan att hantera. Så jävla fin och göddig. Bästa degen! 
 
Innan jag bakade lussekatter tog jag på mig exakt allt varmt jag kunde hitta för att gå en lite längre sväng med Isabell. "Här ska inte klagas och gnällas, hunden måste ut" tänkte jag och virade in mig i allt jag hittade. 
Dock kände Isabell tvärtom. Hon tittade på mig men jävligt skeptiskt blixt, tog tre steg i snös, kissade och tömde och sen vände hon på klacken och satt och skakade vid dörren. Bara att gå in igen. 
Itället ställde jag fram en stol åt Isabell så hon iaf fick titta på naturen. Det gjorde hon. Mycket länge. 
 
Sen tände jag en brasa (utan Christian!) och nu sitter jag här och ska snart ge Isabell mat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0