2010 September - December

September - I början av månaden lånade jag Gustaf och Carros lägenhet vid Fridhemsplan och bjöd in Elin och Matte och vi drack vin på balkongen.
Kristins födelsedag firades på Golden Hits.
Jag fick konstigt kli över hela kroppen, så mycket att vårdpersonalen backade bakåt när dom fick syn på det. Ingen ohyra, tydligen och när jag tänker efter så är det ju helt borta nu.
Hade kräftskiva i Uppsala och spenderade en natt hemma hos mamma Hanna-och-Elin-Hellspong med Cissi.
Drog igång min lärarpraktik och det bar med blandade känslor, kära nån vad en del far illa. Och kära nån vad lärare är bittra.


Oktober - Närvarade vid demonstrationen mot SD på plattan. Jag vet att det kan anses som att demonstrera mot demokrati, men jag ville ändå vara där.
Började jobba mer och mer på Pizza Hut igen och var i Stockholm mer än Uppsala. Hängde en helg med Amanda och Jonathan och festade på Landet och andra ställen nära Aspudden.
Hösten  var så himla vacker och jag började bo i solariet. Håkans nya skiva släpptes och han var överallt, på varenda tidning och i varenda öra. Då är hösten som finast!
Hade en fin helg i Stockholm med Jenny, Sofia och Pernilla i slutet av månaden.

Många missnöjda med SD.

November - Jag och Amanda spökade ut oss och firade Halloween en hel dag för tidigt och folk trodde vi var fans till nått band som spelade i Stockholm samma dag.
Började förbereda mig för att lämna Uppsala och gjorde det senare under månaden.
Jag och Frest hade en sjutusans helg i Göteborg med Håkanspelning och hotell-boende.
Linn kom hem rfån Malta och vi hängde så mycket det bara gick, åt middagar på stadshotellet och var i Bösebo.
Mamma hade 60års-fest och jag och Elin hyrde Ingemarsgården för fin-kalas. En jäkligt lyckad kväll där alla var tjusiga och hur snälla som helst. Hann med en utgång med Pizza hut-gänget i Stockholm och när jag landade i Mjölby blev det filmhäng hur många dagar som helst.

Mattias och jag i Ingemarsgården.

December - Få månader någonsin har varit så aktiva och roliga som december 2010. Det började med mysfrukostar med Elin och Matte till julkalendern. Vi var aktiva och besökte simhallen och bowlade.
Jag gick ut med pernilla i linköping och bröllopshängde med Carro, Gustaf och Ingrid.
Åt julbord på hotell Strand i Stockholm och åkte till Åre över några dagar.
Hann bara hem och träffa underbara Marie och Affe så var det dags att flytta från Uppsala på riktigt. Musikhjälpen drog igång och blev min vardag.
Åkte till Altea i Spanien över jul och drack öl i solsken vid vattnet.
Nyår firades i Oslo med Elinelin och Mats + vänner. En alldeles fantastisk månad, december.

En kväll på klubben. Madde, Matte och Rickard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0