2010 maj - augusti

Maj - pluggade på Ångströms så fort jag fick chansen.
mådde bättre än någonsin och har nog våren att tacka för det. Åkte till Göteborg för att ha 25års-fest och temat var särskrivning. Hann med en promenad i håkans ära också.
fick finbesök av matte och Kamilla och vi festade fram till sex på morgonen med ett gäng bmxare och lite studenter.
hängde i ekonomikumparken och spelade brännboll. Flyttade till Elin och krillan i Kristineberg och drack rose på en alldeles för varm balkong. Jag och kristin hade en heldag på snaps i kortärmat o solglasögon. Avslutade maj med en helg ute hos Carro o Gustaf på landet.

barn under kläder på särskrivningsfest.

Juni - åkte till London och träffade Eileen o James. En strålande helg, det också. Solade i hyde park och drack öl lite var stans.
började mitt sommarjobb på pizza hur med de finaste kollegorna man kan tänka sig. Det var så galet varmt och redan här var jag så brun så jag knappt kände igen mig själv. Bodde vidare med Elin och gick på kvällsgalej med Daniel så ofta det bara gick.
jag åt nästan vart enda mål mat på balkongen och avgudade att bo i Stockholm. Hanna och Johans lille willner föddes och jag var i parken i solen de få timmar jag inte jobbade. Hängde med Amanda en kväll i kungsan och var en hel del hos Carro och gustaf.
hade en oförglömlig sommardag med Sofia på berget vid zinken, för att sen mysa vidare med Carro, Hanna och Cissi i tanto. Underbar sommar! Midsommar firades i skärgården.


Juli - en bättre början på en månad än under peace and love-festivalen kan väl knappast finnas? Underbara människor och strålande sol. Årets höjdpunkt!
hängde vid fredhällsbadet så många sommarkvällar som möjligt och nattbadade en gång under Kristins trygga uppsikt.
var galet sjuk och besökte doktorn med en hals från helvetet. Var ännu mer med Sofia och drakens källare blev nya hänget. Efterfestade på en stängd krog på Stureplan och nätterna blev så sena att de blev morgon nästan varenda kväll vi var ut.
hade en kalasbra helg i Linköping med Elin, Linus och christian bl.a. Festen fortsatte ända in på måndagen.
ett gäng banditer stal min telefon och jag var lyckligare än någonsin över att få köpa en iphone!
en galen kväll med Amanda slutade på en efterfest på en båt fram till nio på morgonen med ett hög stekare och bara någon helg senare följde hon med till Boxholm för det årliga gummibåtsracet. Stört roligt, som vanligt. Delade båt med fina-Stina och återigen ville festen liksom aldrig ta slut.


Augusti - hade en mysdag med Elin Hellspong på bio och sluta jobbet strax efter det. Åkte med dom finaste av vänner till Gotland för att vara med när Marie blev fru Nilsson, en strålande vecka som slutade med att jag tog flyget till Göteborg och way out west med underbara Elinelin. Såg en oförglömlig m.i.a-konsert och en lika bra håkan-spelning.
festade med Rasmus och gänget och gjorde det alldeles för länge, som vanligt.
hängde massor ute på minnestad och njöt av ledigheten innan skolan skulle ta fart igen. Drog igång ännu ett lost-maraton med Elin och matte och vi gjorde inte mycket annat än just det. En dag kollade vi tio timmar i sträck.
såg the ark i Linköping och festade en hel del på Platens.
augustis sista dag bjöd på höstens första föreläsning.

Håkan Hellström under Way out West.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0