2010 januari - april

Jag tänkte lite lätt sammanfatta året, som gjort alla möjliga vändningar o faktiskt inte alls slutade som det först var tänkt. Inget fel med det, såklart

Januari - tog en rivstart då jag vaknade upp på efter en fest i kära Boxholm, här och var låg det påklädda... Och inte så påklädda människor och sov.
hade lite livs-ångest och tog mig till slut i kragen och flyttade hem till min faster i Uppsala för att börja på lärarutbildningen. Lärde snabbt känna fina människor som Anna, rickard, Maja, Elin o kristian. Hängde en hel del i Stockholm med Sofia och drack en hel del öl på Carmen.

Gustav och Sverik under en after-ski i Mjölby. Utan ski. Den slutade i nåt form av palats i Mantorp där jag o Elin hade efterfest-sittning.

Februari - flyttade in i ett strålande studenttum vid pollacksbacken och dela kök med fint folk. Var en sväng i Järvsö med Hanna o krillan och stickade så fort jag fick möjlighet. Pluggade så himla mycket matte och älskade det! Spelade tp på Norrlands. Fick besök av Frest och vi gick ut i Stockholm trots att det var torsdag o egentligen föreläsningar dagen efter. Köpte cykeln Kerstin som tog mej genom snömodd som en trygg gammal märr.
åkte två varv på cinderella med eric och Pat och det var galet roligt.


Mars - nationshängde en hel del med Anna o lyssnade på dikter på Bangladeshiska (?) Anna hade 25års fest på galejan. Såg Alice i underlandet och blev så himla besviken på den. Tentapluggade mest hela tiden och åt frukostar stora som middagar. Hade en fantastisk helg i Stockholm med alla Vi samlade och det var så mysigt att jag var tvungen att stanna ända till måndagen ute i sickla.
Tog oss till fyrishov med en undervattenkamera och blev som barn på nytt.
Matte hade utflyttningsfest och jag o Elin sov på skamliga platser efter allt för hårt festande i boxholm.


April - det var påsk o vi åkte till Åre över dagen, jag upptäckte att skidor var min grej.
påskafton firade vi i Linköping hos pernilla med tusen allt för unga pojkar.
var med i humorhimlen i P3 och jag har knappt vågat lyssna på det än. Hängde ännu mer i Stockholm det började bli vår på riktigt.
började kolla igenom lost och fastnade på en sekund.
åkte till Örebro och hälsade på finaste Frest och firade min födelsedag där.
hade en helt galen kväll på snerikes i Uppsala och jag o Anna fick snart en egen fylla uppkallad efter oss. Hade världens finaste häng på fridays i Sthlm och började tro att det faktiskt skulle bli vår o sommar även i år, dagen efter gick vi på grönan.
matte och Sofia kom för att fira Valborg och det blev en strålande dag! Trots lite migrän mot slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0