Upp högt som fan i Sverige.

Jag smider storplaner och har mailat alla min gängmedlemmar i f-gänget om att ta en husbil en liten lätt sväng i Sverige i sommar. 300 mil.

Jag vill upp högst som fan i Sverige och känna in midnattssolen och annat vackert där uppe.
Så nu planeras det och dröms här. Jag sätter nålar i Sverigekartor och drar med snören, räknar ut mil/dag och bensinkostnader.


En rutt på 8 dagar. Och med en bensinkostnad på 4500 svenska kronor så är det egentligen inte en omöjlighet. Med tanke på att man kör runt sitt boende, alltså inga boendekostnader.
Såhär har jag tänkt:

Mjölby - Järvsö 54 mil
Järvsö - Umeå 42 mil
Umeå - Överkalix 36 mil
Överkalix - Kiruna 25 mil
Kiruna - Arvidsjaur 37 mil
Arvidsjaur - Östersund 45 mil
Östersund - Karlstad 54 mil
Karlstad - Mjölby 20 mil.

Och vips, så blev det visst 313 mil. Sen vet jag inte riktigt med Karlstad, det går ju att diskutera sista biten hem tänker jag.

Fint vore det iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0