Mycket sömn och inget fönster.

Igår somnade jag vid kvart i nio. Eller okej, kanske vid nio. Vi säger vid nio.
Jag vaknade i morse och kollade på klockan som visade (håll i er) 09,33. Jag gapade ett tag, sen insåg jag att den här veckan har tagit slut på ganska många krafter. Oro-krafter och dans-krafter.

Dåligt många timmar! tolv timmar och trettiotre minuter. jag är chockad än.

Nu ska jag tvätta och sen upp till kontoret en sväng, jag känner att jag inte varit tidernas mest koncentrerade anställd den här veckan, och idag är det lugnt och skönt där uppe, så det ska nog bli en del gjort.

Hade jag haft ett fönster, så hade jag öppnat det nu, men eftersom stormen slet av mitt fönster igår och tappade det rakt på en bil, så har jag bara en planka. Titta själva!

Sen så helt plötsligt gick inte toafönstret att stänga och vi trodde min lägenhet hade drabbats av fönstersjukan. Men eftersom man bor i hyresrätt (vilket jag funderar på att göra resten av mitt liv) så ringde jag bara ett samtal till underbara Egirs och sen var processen i full gång med att fixa det. En snäll vaktis kom och gjorde mina fönster friska.

Men nu pratar dom om mitt fönster hör utanför fönstret (läs plankan) "A, dä to ju i bejlen ser en ju" på grov östgötska. Pinigt, mitt fönster!

Nu är kaffet slut, det innebär att dagen är i gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0