Håkan Hellström i Linköping

I förrgår stegade Håkan in på Cloetta Center i hög hatt och eftersom Linköpingsborna lyste med sin frånvaro kunde vi stå precis där vi ville, utan att trängas. Jag hade min väska på golvet framför mig under hela kosnerten och det har, under mina 22 gånger, aldrig ens varit att tänka på tidigare när publikhavet exploderar i ramlar eller liknande dängor.

O jävlar i min lilla låda vad han fick jobba med publiken. Kom Igen Lena! stormade förbi och runt oss stod folk stilla. Kära nån, tänkte vi, hur klarar dom. Vi liksom vibrerade vidare och efter mycket om och men så hade Håkan fått igång alla.

Jag gillar helt nya turnéer. Man har ingen aning om vilken nästa låt är, man hör ett gitarrackord och blir alldeles stissig. "Men gud, det är ju Precis som Romeo" Underbara Du är snart där, som jag trodde att det var en engångsföretelse när han spelade i Scandinavium återkom. Och fy fan. Jävlar. vad bra den är. Vi stråckte oss så mycket att jag trodde jag skulle gå av på mitten nånstans.

En strålande spelning. faktiskt. men med något torr publik. Det var ju en torsdag också.
Jag har tyvärr inga bra bilder, jag har lovat mig själv att inte bara se Håkan genom kameralinsen varje konsert. Det har blivit så några gånger.
Jag har dock en trevlig film, den kommer nog upp här!


Här är istället en bild på Sverik när han, enligt överenskommelse, raggar upp nåt som stod i baren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0