En stulen lista.

Jag tog en lista ifrån en fin blogg


Första kärleken?
D'Artanjang i De Tre Musketörerna från 1993.

För att han red snabbt som vinden och fick vara med dom stora grabbarna, fast att han inte hade likadana kläder som dom. Men ett hjärta av guld, det största utav mod och lockar som änglahår tog han mitt åttaåriga hjärta och efter det blev det aldrig riktigt vad det en gång varit.

Favorittspråk?
Att läsa? Latin. Så himla vackert. Man kan stirra sönder sig och förundras över att det egentligen bara är bokstäver bredvid varandra.

Favoritkaraktär/person från världslitteraturen?
Tusan också, nu vill jag svara D'Artanjang igen. Jag blev plötsligt helt såld på honom igen. Gammal kärlek, ni vet.

Favoritrum? 
"biblioteket" ute på Minnestad. Det kanske är världens vackraste rum. Ni vet det på nedervåningen som varit kontor och alla möjliga sorters rum. Allt utom mitt sovrum, hur mycket jag än tjatade och önskade.  

Favorit plats för att läsa böcker?
Jag kan egentligen läsa var som helst. Men när jag var mindre så skulle det oftast läsas under täcket med ficklampa, eller i byggda kojor av ett soffbord och en filt.

Favoritfärg?
Gul.

Favoritmålare?
Å, det måste jag skaffa mig en. Jag skaffade mig favoritfärgen gul för att kunna svara på sånna här frågor.

Favoritsaker att samla på? 
Jag samlar inte på något.

Favoritblomma?
Påsklilja

Favoritdoft? 
Den där lukten, som egentligen är ganska äcklig, som kommer när man precis börjar närma sig havet och man piggnar till i sinnet och inser att åtta timmars bilfärd är över, benen vill ut och cykla och man skymtar den camping man tillbringat varenda sommar i hela sitt liv på. Man är i Falsterbo!

Om du ska få en medalj för något just nu, vad skulle det vara?
 
Att jag skrämde iväg min sjukdom på en liten dag. EN endaste dag. Jag skrubbade bort den i duschen, sov bort den i sängen och vitlöks-åt bort den. Nu kan jag vara frisk och glad på Håkan.

Favoritsmak?
Flädersaft.

Det första du tänker på när jag säger "röd"?
Stopp.

Natt eller dag?
Dag. kanske gör det mej till en realist.

Favoritskurk? 
The Duke i Moulin Rouge. Så romantiskt jäkla underbart ond.  

Tält eller motell? 
Några av dom roligaste nätterna i hela mitt liv har tillbringats i tält, så det måste bli det. Även om jag är alldeles för bekväm nu mera.

Så festival-i-tält-härjad man kan bli under Hultsfred 2006


Favoritinstrument?
Sorgsna stråkar.

Åska eller blixtnedslag?
Åska.

Te eller kaffe?
Kaffe, kaffe, kaffe.

Vin eller öl?

Oj, så himla svårt. Jag är en fantast av båda. Rött vin och ljus öl kan man motivera till precis vad som helst.

Citron eller lime?
Citron.

Måndag eller fredag?
Fredag.

Februari eller december?
December, då kan man iaf förstå varför marken är snötäckt och luften iskall.

Hattar eller halsdukar?

Det sorgligaste av allt är att min kropp inte passar i att bära hatt. Inte ens det minsta. Så jag får säga halsduk.
Sen älskar jag att sticka också, och en halsduk kan man sticka hur lång som helst. Som den här:

Regn eller solsken?
Skulle det vara någon form av pest eller kolera fråga? Solsken. Fast jag uppskattar det mer på vintern. En sån där galet kall dag när solen bländar.


Spiderman eller Superman?
Superman.

Katter eller hundar?
Hund. Fast katt också. Men jag är egentligen en hundmänniska.

Glass eller sorbet?
Glass.

Favoritkarusell?
Balder. punkt slut.

Vad är initialerna på den person du senast kysste? 
R.F

Vilket karaktärsdrag hos andra är du ofta svartsjuk på?
Att tänka enkelt. Inte göra stora grejer av småsaker och sånt där trams. Långsint is my middle name.

Om du kunde flyga, var skulle du flyga först?
Jag skulle nog sticka iväg neråt landet och sen titta till Falsterbo, sen liksom jobba mig uppåt och kolla så ni alla fina har det bra överallt.

Har du någonsin vunnit en medalj eller pris? 
"Bästa Säljare" på ett gammalt jobb och några ganska oskyldiga priser i hästhoppning.

Vad är din hemliga dröm? 
Jag säger't inte.

Favoritårstid?
Det är sån himla tur att vi har årstider. För precis när vintern känns dödligt kall och grå, så blir det vår. Och precis när man börjar tycka att till o med vårjackan håller undan solen för mycket så blir det sommar. Och precis när man tycker att mörka kvällar är mysiga så blir det höst och precis när man tycker att världen inte längre borde kunns försvara regnvåta asfalter och man längtar upp i backen så man blir alldeles galen, så blir det vinter.

Fast måste man välja så säger jag sommar. Sommarkväll.


Jag och Jeanette i paradiset på jorden, Järvsö.

Favoritplanet?
Jag har bara varit på en. "Har du varit i rymden nångån" är en klockren kall-prats-fråga som jag tänker införa.

Favoritgodis?
Maltesers

Favoritnamn som inte är ditt eget?
Elton. Alla mina barn ska heta det. Varenda en.

Favoritvarelse från havet?

Blåvalen såklart, jag snöade in mig totalt på detta enorma djur ett år och gjorde inte annat än att goggla fram fakta och förundras över hur fruktansvärt stort det djuret är. Bara tungan väger 2,7 ton. Ingen dålig tunga!

Favoritstad?
Stockholm. Det är något med Stockholm som jag inte kan sätta fingret på. Jag är helt Stockholmsfrälst. Ibland tror jag att jag var en annan stad i mitt förra liv, som var försälkad i Stockholm. Så fort jag tänker på Stockholm så blir jag alldeles förälskad i magen.



Flyg eller bil?
Bil. Iaf när man är på det där åka-bil-humöret. När man kan åka till världens slut och tillbaka utan att tröttna det minsta. Eller när man lyssnar på The Mo's skiva Cityheart och kör långt, långt, långt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Vem är R.F??!!! jag har gjort alla eftersökningar jag bara kan komma på via internet. Funderar på att sms:a 118100 om jag inte får veta snart.

2011-02-10 @ 14:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0