En liten pojke i för stora skor säger "Jag ska nog lyckas"

Jag har nyligen upptäckt "klass 9A" på svtplay och känner en sån storm enorm jävla lättnad över att jag inte är på gång att bli lärare längre. Hur fan skulle jag klarat av det? ungdomarna är ju alldeles fantastiska och jag gillar ju det där med tusen olika personligheter i samma rum. Men vilket jävla slit alltså.

Sen finns det en mattelärare/pedagog vid namn Stavros som jag stött på vid tidigare tillfällen när jag läst om världens underbaraste ämne matte. Vilken jävla lärare alltså, dra mig baklänges så häftigt att se honom.

Hade jag vetat att jag blivit den matteläraren så hade jag fortsatt. Men allting bleknar i jämförelse med honom, så det var tur jag la ner.

Redan torsdag. jösseS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0