Den här natten kommer döda mig, om jag inte får va med dig.

Idag är dagen D. Håkans turnépremiär i Linköping och jag har den här underbara Håkan-peppen i magen och när jag hämtade biljetten förut så kunde jag inte låta bli att blända av ett sjuhelvetes leende och förtjust aplådera av extas när hon i kassan frågade: "Håkan Hellström, stämmer det"
"jamen gud ja, det stämmer" stånkade jag fram och skuttade iväg.

Nu har jag precis fått en lagom hastighet på vinylspelaren och avnjuter Nåt Gamalt Nåt Nytt Nåt Lånat Nåt Blått i, vad jag trot är, rätt tempo. Först lät Håkan som att han var full, och sen som att han tagit något olämpligt.

Varför lyssnar jag så sällan på den här skivan? Den är ju egentligen helt fantastiskt och ibland bråttas jag med tanken att det kanske är den bästa av dom alla. Sen kommer jag och tänka på alla de andra och kan helt plötsligt inte bestämma mig.

Jag har iaf bestämt mig för att Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket så att jag hatar mig och En Vän Med En Bil är låtar som jag inte tycker är riktigt lika helt fantastiska som alla andra.
Fast få låtar slår En vän med en bil live, så det är så svårt det där också.

Usch, jag tänker inte bestämma mig, så bestämmer jag.

Nu ska jag sluta ha lunch.

Kommentarer
Postat av: Carro

Allt låter som Elvis med den fina lp-spelaren så egentligen är den ju helt värdelös, men den är ju så härlig ändå på nåt sätt. Med sitt rogivande sprakande och Elvis är ju inte så dumt ändå. Och så är ger den rummet en lite mysigare atmosfär bara genom att stå där och vara mysig och fin.

2011-02-10 @ 13:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0