Tooorsdag

Idag på matten satt några av niorna och snackade om alkohol och fest och sånt där som femtonåringar pratade om. Självklart hörde jag ett "Ellen, när började du dricka" Vad fasen skulle jag svara? Jag svarsvägrade tills det var oundvikligt och stammade sen fram något "Eh, ja du vet det där är inget jag tänkt så mycket på...kan det ha varit då jag fick börja gå på sytemet kanske. Eller något år innan sådär" Hahaha, vad säger man "Jag var yngre än dig iallafall, TÖNT" Näe, så säger man nog inte.
Dom såg såklart igenom det, men jag slapp iaf klämma fram den bittra sanningen att jag var väl runt 13.

Dom dricker inte, jag tror att det är lite ute. Vår generation är så jävla sup-hetsiga. Dricker fan så fort man har en anledning, och har man ingen så hittar man en. "Tuffa tjejera" i klassen konstaterade till varandra att det var ju sjuuukt äckligt att dricka. Det är ju verkligen hur bra som helst!

När det äntligen blev helg så åkte jag förbi Willys för att köpa kräftor. Dom hade inga, så jag fick nöja mig med en kräftduk. Det där med vad man äter är väl inte så noga på en kräftskiva?

Såhär ser delar av vårt kök ut, har jag visat det innan? Jag tror inte det va. Det är trivsamt där nere, fast myggen har tydligen fått för sig att det är deras övernattningslägenhet över vintern. Mygg i köket? Det suger. Dom suger.

Imorgon ska jag ha en "Lördag-förmiddags-känslan"-dag hela dagen och därför har jag struntat i att lägga en enda sak där den ska vara under veckan som gått. För det ska städas imorgon. Jag fick en liten chock idag när jag kom in "kära nån" sa jag för mig själv. Det ser ut som ett jävla helvete här inne. Kolla!

Det är så jävla sunkigt också, då är det fan inte okej. Jag känner mig riktigt äckelpäckel just nu. Men imorgn ska det tvättas och städas och, om gud är på min sida, även lyssna på Roll on. För då är det lördagförmiddag när det är som allra bäst.

Nu ska jag ner och röka en cigg, för det är helg och då får man göra sånt. Sen ska jag kolla på Lost nästan ända tills imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0