Rösträtt

Idag ska vi såklart gå och rösta, visst!

Jag har några funderingar...

* Jag hörde på radio att om man förtidsröstar, så kan man ändå rösta på valdagen (idag) så stryks den tidigare rösten, man kan alltså ångra sig. Men HUR fasen vet dom VAD man röstat på? Är inte det själva grejjen att det ska vara anonymt? Eller litar dom blint när man säger att "Hej, jag röstade på moderaterna igår men ångrade mig och vill byta till socialdemokraterna idag" Isf kan man ju se till att rösta dubbelt på "sitt" parti. Jessica, i min korridor, sa att dom förmodligen har ett nummer "Jaha, såklart sa jag och nickade förstående" fast i smyg tror jag inte riktigt på det. Jag ska kolla noga idag om dom har nummer eller liknande.

* Är det bara jag som tycker att det är ganska hemskt att dom hade en demonstration i torsdags, där alla som kände sig som invandrare/är invandrare skulle sluta jobba i fem minuter för att vi (läs sd) ska förstå att dom bidrar till det svenska samhället?
Alltså, måste man bidra med något till det svenska samhället för att vara välkommen i Sverige? Eller hur ska man tolka det? Isf kan jag rabbla upp minst 20 heltfulltsvenskar som dom kan kasta ut direkt.

Förövrigt blir jag jättejätte upprörd av SD. Jag vågar knappt tänka på det för jag blir så arg. Men det är så himla fint att så många som får sin röst hörd bland mycket folk uppmanar att inte rösta på SD. Att ha en gemensam fiende får mig till o med att gilla blått.
 
Näe, nu blir det frukost och sen röstning. Man ska inte ta beslut på fastande mage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0