Kristineberg

Jag är hemma hos Elin och Kristin och tittar på när dom grovstädar sin lägenhet. Alltså den här städningen jag bevittnar är utanför alla gränser. Det är putsning av fönster, slängning av allt som inte önskas samt pedantisk uppradning av hårspray i den nyinvigda "hår-lådan" i byrån. Det är lite den.
Just nu är dom i tvättstugan och jag fördriver tiden med att dricka upp Kristins rosévin. Det vankas spelning, det är planen. Men folk börjar banga och jag är rädd att det blir en sån där kväll när ingenting blir som man tänkt sig. (Vilket iofs inte alltid är negativt)

Idag när jag kollade min mail stod det "Håkan Hellström" som avsändare och jag kände mig mycket unik när jag insåg att det gått till alla medlemmar på hemsidan. Fast det var ändå fint. Fint att läsa att skivan är klar och att det släpps två nya singlar. Eller nya och nya. Alla vi som bevittnade "River en vacker dröm" på Way out west (Och trodde att vi var dom enda som någonsin skulle få göra det där och då) har ju hört låten innan (samt ni miljarder som känner till youtube)

Lite sorgligt, att det inte bara kunde få vara där och då. Att internet gör det omöjligt att vara med om något unikt. Men samtidigt älskar jag att uppleva magin om och om igen.
Jag hittade ingen bild på Elin, men såhär fin är Kristin. Men det visste ni säkert redan!


Nu ska jag gå och röka en cigarett, för det har jag så gott som slutat med, i vanliga fall. Men idag är det fredag och då får man göra i princip vad man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0