En sån där bra dag.

Idag har det varit en sån där bra dag, när jag fått hur mycket som helst gjort. Gick upp vid halv sex och gjorde allt nödvändigt innan jag cyklade mot stationen. Herrejösses, finns det nåt finare än att se en stad vakna? Jag älskar riktigt tidiga mornar, även om det alltid tar emot lite när klockan ringer.
Jag har kommit fram till att det är nästan jobbigare för mig, som alltid varit en morgon-människa och aldrig behövt ställa klockan. Jag har liksom aldrig behövt vänja mig vid att bli väckt. Och det suger ju faktiskt att bli det.

Praktiken gick bra även idag, förutom att en tjej frågade om jag var lärare eller elev. Så jag ser alltså ut som fjorton, pft.

Sen cyklade jag till farbror doktorn och han visste såklart heller inte vad det var som tagit över min kropp, så jag fick recept på tabletter att äta, som egentligen är allergitabletter, så att jag inte ska gå i taket för att det kliar så mycket. Han tittade med tidernas förstoringsglas mellan fingrarna på mig och jag tänkte att snart kommer det: "Nu såg jag en ohyra, du har skabb/löss/loppor/vadetnukanva. Men han hittade alltså inget. Får se om det blir bättre nu när jag inte behöver klia mer.

Sen tvättade jag allt jag äger och har, jag till o med sprättade upp lite av sängen för att se om det bodde nåt skit i den, det gjorde det heller inte. Och TUR var väl det, för då hade jag ju behövt elda upp hela lägenheten.

Mys att bo i korridor idag, Emelie bakade muffins och bjöd på till Idol och vi satt några stycken och spydde lite galla över de stackare som inte kan sjunga.

Sen städade jag mitt rum och nu ska jag snart kolla Filip och Fredrik för att sen sova. Och imoron behöver jag inte gå upp förrän klockan åtta. Vilket jäkla lyx!

Ojojoj, så mycket text. Orkar ni ens määä't?

Kommentarer
Postat av: Linn

Heeeej! Nej jag söker jobb för fullt, men skriver inte om det då det är så tråkigt att skriva: nu ska jag på intervju yehooo för att sedan skriva att man inte fik jobbet :p men jag var på en idag och det gick jättebra, men när jag fick hem kontraktet så var det jättelåg lön, 200 euro i veckan och så skattar man 35% på det första 6 mån (sen två mån utan skatt sen ca 15%) men det är så låg lön från början så jag ska kolla om jag får nån mer intervjuv innan jag tackar ja :) Hoppas du mår bättre snart och att det slutar klia! Puussss

2010-09-07 @ 22:45:32
URL: http://linninvideoland.blogg.se/
Postat av: medaljongsofia

stackars jävel. tipsa doktorn om medaljongsjukan som jag hade. säg mitt bara mitt namn så får du dom bästa grejerna.

2010-09-08 @ 10:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0