Vem vare?

Idag var jag och Kristin på plattan för att vara med o demonstrera mot SD i riksdagen. Vi var lite nyfikna på hur det gick till först. Hur gör man? vi var förstagångs-demonstranter båda två men kände att vi så himla gärna ville visa hur missnöjda vi är över att ha det där partiet i riksdagen.

Det är väl ingen hemlighet att jag inte röstade på alliansen, men jag tycker ändå att det var dåligt att allt var så vänstervridet. Skulle det inte vara en anti-rasistisk demonstration? Inte en emot regeringen i helhet?

Jag tycker aldrig att det ska vara någon tvekan om vad man går på för demonstrationer. Sånt ska vara glasklart, och det var det inte i det här fallet.

Trots detta så kändes det bra att vara där, och det var stämning till tusen. Jag har några videoklipp med trummor och allt mnöjligt från tåget som säkert kommer upp här snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0