Saker som värmer hjärtat när det gäller boxholm.

Man kan klaga hur mycket man vill på Boxholm (om man kommer därifrån. Gör man det, och är från en annan kommun så är det inte okej) Men vissa saker får hjärtat lite extra varmt när det gäller min lilla lilla hemkommun.

• Att killarna på pizzerian har stenkoll på vad man gillar för nåt "men byt ut skinkan mot svamp då, du gillar ju svamp Ellen"
• Att taxichaufförerna vet vart alla bor och håller sig uppdaterade på när folk flyttar... Det räcker alltså att säga vem man ska till. Inte var.
• Det underbara i somras då jag var hemma hos Jonas (aka Tysken) och behövde lift ner till samhället och Jonas öppnar dörren, stannar första bästa bil, känner självklart personen i bilen, som ger mig lift.
• inte en endaste en låser dörren. (detta betyder inte att det är fritt fram att åka dit o tömma varje kåk på värdesaker. Så fort det hänt något så är det alltid någon som lagt märke till en obehörig i byn
• tiden står stilla. Folk tror fortfarande att jag pluggar i Malmö (vilket jag gjorde för fyra år sen) och att min syster jobbar i Tyskland (hon kom till Sverige igen 1998)
• alla dessa fantastiska smeknamn. Ronny bula, cp-matte, skrot, Stefan yret, Håkan med ögat, sungam (läs det baklänges), tysken, äckel-Eddie, Martin "no friends", Mange hunna (boxholmska för "hunden"), bulli, storis, proppmätt, Kalle inkast (heter egentligen Johan?) och greken (som kallas så fö att hans föräldrar ha ett vitt hus med en blå dörr) jag kommer säkert på fler med tiden. Men en stackare kallas tydligen för regnmätarn, för att han har sånt underbett. Haha.

nu ringer strax linn mig och med lite tur ska hon med ut ikväll! Underbart!
nu väntar världens bästa helg! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0