Lördag.

Lördagen börjar strålande. Upp halv sex ute i Bösebo, tog mammas nya bil (för att göra en lång historia kort) till Mjölby för frukost. Mamma sov som en stock. Det är inte många gånger, ska jag säga, som jag har haft så bra tillfälle att ge igen på tidigt slammer i köket.
så många gånger jag vaknat vid sju på morgonen av Liite för hög volym på radion och lovat mig själv att ta min revanch så fort tillfälle ges. Ändå tassar på på tå genom lägenheten och inser att av förmodligen är världens (alltså världens) snällaste människa.

dagen har redan börjat leverera! Utan att ta tid lyckades jag få det perfekta frukostägget och när jag skulle kliva på tåget i Mjölby så rullade det in precis samtidigt som jag kom gåendes. Jag behövde inte ändra tempo en endaste gång förrän jag satte mig i sätet. Det är timing!
det var även håkan som var svaret på correns såndär musikfråga. (jag chansar alltid på Håkan innan jag ens läst frågan, så man kan säga att jag tog det på sex poäng, istället för fem.) precis innan jag skulle gå till tåget så spelades han även på radio och jag känner mig så jävla aktuell som ska på spelningen ikväll.

bäst har jag det alldeles precis just nu, med allt framför mig. Hade jag varit i ett timglas så är jag mitt emellan de två bägarna just nu!
Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0