Ledighet

Jag är ledig imorgon. Jag minns knappt hur man gör. När man är ledig så får man masa sig iväg och köpa mat för dagen. När man är ledig får man passa på att tvätta sina jobbbyxor (som jag förövrigt glömt på jobbet, kom jag just på. När man är ledig får man överleva en hel dag med cola-abstinens (jag som aldrig ens varit mycket för cola, nu dricker jag så mycket varje dag att tänderna känns tunna som bibelblad). När man är ledig får man passa på att söka jobb i Östergötland och googla efter fina saker till nya lägeneten. När man är ledig får man lägga sig tidigt utan en miljon sprungna steg i fötterna.
Så är det iaf när jag är ledig.

när man är ledig borde man passa på att vara galet jävla bakfull, kan man tycka. Men hur fasen skulle jag orka med det? Och hur ska jag hinna bli full ikväll? Och på vad?
det må vara den vuxnaste delen i mig som vägrar slösa bort min enda lediga dag på att vara bakfull eller sova. Jag ska fasen njuta varje sekund. Och verkligen försöka att varva ner, även om jag vet att jag inte kommer lyckas. Lite, lite i smyg önskar jag att alex ska ringa och att jag ska behövas på jobbet imorgon. Jag känner mig så vilsen av tanken att inte veta hur min dag ser ut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0