Ledig onsdag



Idag är jag ledig från jobbet. det känns inte alltid så självklart att vara det när man jobbar som extra. Känns som att man borde ta varenda litet arbetstillfälle som ges. Men idag fanns det inga tider att ta, så jag kan vara ledig med gott samvete.

Jag tvättar och har tagit upp flyttkartonger för att börja packa ihop mitt Uppsala-liv. Mest för att det är mysigt. jag har ingen aning om vart det bär hän, men det är så mysigt att vara på väg, på nåt sätt. Det ger mig inte alls samma ångest som i söndags. Jag har tusen idéer. Och för tillfället har jag ju till o med jobb, så det finns inte ett endaste dugg att oroa sig för.

Det sorgliga med att jobba på restaurang är att man aldrig har mat hemma. (svinbra att inte lägga pengar på det såklart) men jag hade så gärna ätit en sån där görlång frukost nu. Och Willys känns alldeles för långt borta. Det får bli en kebab till lunch, eller nåt.

Och idag är jag kär i tre personer! Alla är hanar; Två mörkhåriga och en rödhårig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0