Huvudvärk

Samma sekund som jag satte tänderna i en blåmöggelostbit på jobbet så small det till i huvudet. Som att någon öppnat korken på en sirapsflaska och att det sakta, sakta börjar röra sig.
det är så sjukt sånt där, hur väl man känner sin kropp, jag vet till exempel att det inte är någon ide med Ipren, det kommer inte hända ett dugg, den här huvudväken är för intensiv. jag är lite spänd över hur det ska gå när tänderna ska borstad eftersom ett illamående börjar sprida sig, och det där med en tandborste nära svalget kan innebära uppkastning.
jag vet också att det inte kommer bli nån migrän idag, jag kommer hinna somna och imorgon känns det mesta som vanligt igen. Men just nu pulserar blodet likt sirap förbi tinningarna och axlarna är så högt uppdragna att det knappt är möjligt att sänka dom, funderar på om det gått med nackmuskeln som med Lill-babs hälsena.

nåja, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0