Ack ja, dagens teknik.

Idag var jag lite förvånad att jag vaknade redan klockan åtta. Men tänkte att det var väl för att jag hade varit så duktig och ställt om klockan, så klockan var ju faktiskt egentligen nio.

Tog morgonen i lugnan ro. Åkte mot Stockholm för att jobba 12-17. Tyckte att det var liiite lustigt att hela centralstationen missat att ställa om klockan, då varenda klockjävel visade kvart över tolv. "Dom om någon borde ju vara noga med det där med tidsomställningen" tänkte jag.

Lunkade vidare mot jobbet, "vad fint med mycket tid till kaffe, frukost o cigg innan jobbet" tänkte jag och passerade ytterligare några klockor som visade kvart över tolv. Idoiter, konstaterade jag.

Vem var idioten? Jo min iphone som valt att ställa tillbaka tiden två (!?) timmar natten till idag (måndag) hur fan tänkte den? Eftersom jag ställt om den en så låg jag en hel timma efter resten av befolkningen och stormade in på jobbet "VAD ÄR KLOCKEN EGENTLINGEN??" Jo du Ellen, du började för tjugo minuter sen.

Jag var tydligen inte ensam i Sverige visade Aftonbladet senare. Som tur var gjorde det ingen större skada på jobbet, dock kunde jag ju glömma min långa härliga frukost. Det blev en pizzaslize dränkt i bea, ståendes vid glassdisken. Kaffe har jag inte hunnit dricka än.

Nåja, dagen gick fort iaf. Sen tog jag en öl med Daniel (eller okejdå, två öl) och nu sitter jag återigen i Uppsala och skriver dagbok och bloggar samtidigt. Multitasking.

Imorgon är det jobb igen, sen är jag ledig onsdag. Sen då? Sen blir det Göteborg och Håkan på Scandinavium. Alltså jag säger bara det, fy fan.
Jag ska alltid köpa biljetter till Håkans spelningar, för det blir ju VARENDA gång så att jag sitter i sista sekunden och letar ihjäl mig över blocket för att jag inser att jag inte vill missa en endaste sekund av honom. Och det blir ju så himla mycket dyrare, oftast.

Nu har vi iaf ståplats och det ska bli så jävla, jävla fint.

Nog om detta. nu ska jag snartt sova, så ska jag ha dubbelt så fin morgon imorgon istället!

Kommentarer
Postat av: Elin

2010-11-02 @ 06:32:55
URL: http://elofs.blogg.se/
Postat av: Elin

Men så kul, precis sådär med klockan gjorde jag för ett par årsen med och kom också försent till jobbet. Telefoner till att ställa om sig själv, haha.

2010-11-02 @ 06:34:17
URL: http://elofs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0