En så himla fin måndag.

Idag hann jag ligga ut i solen och läsa Acke i nästan två timmar innan det var dags för skola. Och på tal om skola så hörde jag helt plötsligt en målbrottsröst väsa "Moooget att ligga o sola utanför skolan" och det hade jag ju glömt bort att våran baksida faktiskt är framsidan på en skola. jag kände mig som tretton igen och ville sjunka genom jorden för att han den där coola sa sådär till mig.
Då gick jag in.

Sen hade vi lektion och efter det var det bokvisningsdags på Carolina Rediviva. Vi fick gå bakom där inga andra "vanliga" får vara. Jag ville flytta in direkt. Det var böcker från golv till tak och så himla fina bokryggar.



Sen stack jag, Anna och Kristian till Ekonomikumparken och spelade brännboll med Annas kompis Frida och hennes klass. (Dom läser till gympalärare, så det var så himla pedagogiskt och bra, framförallt när vi tog ut lagen)
Jävlar vad kul det var. Det är ju inte varje dag min puls ökar, så det var riktigt skönt. Och kul, som sagt.

Nu är jag hemma och ska styra nån mat, fast mest av allt vill jag fortsätta vara utomhus ända tills december.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0