Mammi

När jag blir sjuk så får jag sån himla saknad efter mina föräldrar. Efter någon som kommer hem med en godispåse och en tidning när man ligger i soffan och kollar på Hem Till Gården. Någon som känner på ens panna och säger "Ät så mycket du klarar av" med hundögonsblick när man sitter vid matbordet.

Idag är jag så himla ompysslingssjuk. Jag är även sjukt godissugen, någon tidning behöver jag dock inte då jag har hela internet framför mig. (Och veckans avsnitt av andra avenyn!)

Där emot så behöver jag lite kärlek, först var min tanke att låta ynklig så att mamma skulle sätta sig på tåget och komma hit, men så slog det mig att jag har ju tenta på måndag och behöver all tid jag kan få till plugg samt att om någon hälsar på mig vore det fint med en bil, så man kunde handla ordentligt.

Men så kom jag på det! Som när Madicken bryter armen vet ni, hon får ett paket av sin mormor. Ett sånt paket vill jag ha! Med ganska mycket godis, någon liten present, kanske en clementin, och ett fint kort med himla mycket kärlek bakom "Krya På Dig." Jag ringde mamma med febern i halsen, struntade i att snyta mig precis innan så att hon verkligen skulle höra hur synd det är om mig.
Mamma tryckte "C"
Sen ringde mamma upp och beklagade sig över sin telefon i fem minuter hur "Den alltid fäller upp sig och ihop sig innan man hinner svara så att det skickas upptaget-ton till den som ringer" I samma andetag berättade mamma att hon var i Stockholm över dagen och sen... Sen bröts det. Jag försökte desperat ringa upp igen...mobilsvar.

Nu är jag så himla jäkla ynklig. Jag vill ha godis, en klapp på pannan och någon som ropar "Maten är klar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0