Lördag med Alice

Det blev lördag och Jens kom till Uppsala och hälsade på mig. Vi drack en öl (det skulle blivit mer, men vi är tydligen pensionärer) sen skulle Alice i Underlandet ses. Vi kom med andan i halsen till en fullsatt salong och våra 3D-glasögon i högsta hugg. Jag har aldrig varit på 3D-bio innan, så man kan väl säga att mina förväntningar var orimligt höga (dom har ju bara växt sen juni...)



Sen började det och efter ett tag slog det mig att det var väldigt barnanpassat (Man kan tycka att jag är korkad här, det är ju trots allt en saga)
Filmen sågs och var såklart en häftig film, det kan ju inte bli mycket annat, det är ju verkligen en sån där storfilm.
Men det känns lite som att Tim Burton åkte lite snålskjuts fantasimässigt.
Det jag älskar med t.ex. Kalle och Chokladfabriken är att det är sån himla mycket fantasi. I Alice i Underlandet är det såklart också det men alla karraktärer och liknande finns ju redan i boken. Som att Tim Burton läst sagan och tänkt "Det här tar jag, det kommer bli så där bra igen"

Sen ska det återigen sägas att mina förväntningar var kanske galet för höga. Jag har laddat, laddat och laddat. Det är sånna äkta Tim Burton-landskap som jag älskar, musiken är jätte bra och Johnny Depp - jisses.

Men jag saknade den där upprymda känslan man har då man lämnar biosalongen efter en riktigt, riktigt bra film.

Kommentarer
Postat av: drömmen

Håller med helt och hållet. Det var ju inte så att man skrek 'hurra, vilken jävla bra film' när den var slut. Lite synd.

2010-03-07 @ 17:43:24
Postat av: Ellen

Fast du gillar väl inte så många av hans andra filmer? Elle? Eller är det att du inte sett dom kanske.

2010-03-07 @ 18:23:41
Postat av: dröm

Jorå nåra har jag sett..hmm två bara iofs men dom gillar jag! Jag vill förresten gärna hänga med till Örebro..Om det går bra?

2010-03-08 @ 12:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0