Ångest och p-piller

På nyheterna nyss så uppmärksammade dom att flera tjejer mår dåligt av p-piller. Amen goddag yxskaft, det hade jag kunnat berätta redan 2007. När jag och Drömmen bodde i kransen och jag mest låg och ville skära av mig halsen utan att veta varför. 
Eller förra året när det var alla möjliga former av ångest som sköljde över och jag inte riktigt kunde sätta fingret på vad.

En tjej i inslaget berättade att hon gick runt och var kokande förbannad då och då.  Och på ett sätt är det så JÄVLA skönt att få det bekräftat, att det var p-pillerna. Jag förstod det såklart, slutade med dom när Drömmen knäckte nöten 2007 och mådde som en sol istället. Men nu är det liksom svart på vitt, jag är inget självmordsbenäget monster, jag ville bara inte bli med boarn.

Påminn mig att aldrig mer börja med p-piller. Jag mår ju hur bra som helst nu utan! Och idag då - Vår. Fy fan va fint!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0