Vilken midsommar!

Gud vilken underbar midsommar jag har haft! Kom ut till Carro och Gustaf vid tiotiden och mötte Gustafs syster med man och son Hugo.
Sköt luftgevär som ni såg och vann ju lätt som en plätt. Sen blev det fantastisk sill-lunch med precis allt som ska finnas på midsommarbordet.

Vid tretiden knallade vi ner till allmänningen och dansade runt stången. Satt på en filt och drack rose och köpte lotter. Så himla mysigt. Dragkampstävling och solen i ögonen.

Här någonstans åkte alkomätaren fram och eftersom Gustaf råkade säga "fullast i slutet av dagen får tusen spänn" så gällde det att ligga i. Hela tiden lika övertygande till HUgo att han vann och vann eftersom han blåste 0.0 varenda gång. "MEn GUD Hugo. Du vann igen" Sen visade det sig att Hugo trodde att 0 var mindre än 0.0 vilket förvirrade honom något.

Jag och Gustaf hängde i längst och efter sjukt god grillmat och lika god nubbe så sprang vi ner till grannstugan där det var fetfest. Man blev matad med vodka på sked ur vattenmelon och jag drack whiskey eftersom jag hade så ont i halsen. Det var så himla mysigt. två gitarrspelande hanar stod för underhållningen och det kom även fram ett dragspel.
Så här i efterhand kom jag på att jag liksom inte hälsade på nån. Jag bara klev rakt in, satte mig på en stol, tog en drink och började härja "Spela Håkan! Spela Radiohead! Spela Edward sharpe! Spela den där i den där filmen!" Dom måste ju avskytt mig. Haha
Någon Elain sjöng så det värkte lite i hjärtat och hela tiden hade man det spegelblanka vattnet i ögonvrån.

Vid ett-tiden kastade vi in handduken, tassade vinglandes tillbaka till stugan tog ett djupt andetag och blåste exakt lika i mätaren. Som att det var uppgjort!

Åh, jag vill göra om det igen och igen och igen! Helt underbart. Och underbara Carro och Gustaf! Och underbara Lotten och Joha och Hugo. Och underbara allihop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0