Springnota.

Igår när jag stod och packade in salladsbufén på jobbet så hörde jag helt plötsligt "Hallå vafan, får man beställa eller?" från dörren.
jamen gud ja, tänkte jag. fyra fulla sextonåringar, precis vad jag var sugen på fem minuter innan stängning.
"Absolut, sitter ni nånstans eller"
fyra fulla sextonåringar svarar:
"Näe, men vi vill sitta ut" (Klockan var som sagt fem i elva och det var ju fan inget varmt ute)
Synd för dom att jag såg rakt igenom dom. Att sätta fyra fulla sextonåringar på uteserveringen fem minuter innan vi stänger är som att be om en springnota.
Jag sa till dom "Är det lugnt om ni betalar direkt när ni får pizzan, för vi stänger om fem minuter och då stängs kassorna" (<- det där är en sån himla stor lögn, men jag kunde ju inte säga "Jag fattar att ni ska ta en springnota, så betala nu förfan)

En full sextonåring svarar:
"Näe, vi ska äta först och betala sen"
En annan full sextonåring tittar på honom och säger
"Just ja, din morsa skulle ju komma med pengar"

För fan, alla ni fulla sextonåringar: tror ni att man köper vad som helst.
1. Sitta ute i typ tio grader, vem gör det?
2. Vara ute, full, sexton år gammal klockan elva och påstå att ens morsa ska komma med pengar? Jag har väl också varit sexton.

En annan full sextonåring sa ganska snart
"Äh, vi skiter i det grabbar"
Han fick nog kalla fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0