Vaskning, och nu hamburgerdumpning?

Ni har säkert inte missat bratsens nya fenomen "vaskning", eftersom man inet längre får spruta ner folk med champagne på krogen så beställer stekarna nu istället två flaskor champagne, och ber bartendern vaska den ena. Vilket innebär att bartendern häller ut champagnen i vasken för att sedan visa köparen en tom flaska.
Jag fattade verkligen inte först, tills jag insåg att det inte var mycket att fatta. Det är verkligen bara för att visa att man har stålars.

Idag läste jag i Aftonbladet om hamburgerdumning. Stekaren kommer in, köper femtio hamburgare för att äta en och sen slänga 49 stycken.

VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR! Snälla, snälla, snälla ni måste sluta. Jag mår så himla dåligt av att höra det här. Folk dör för fan för att dom inte har pengar/mat i stora delar av världen.

Kitty Jutbring skrev en klockren krönika om detta i Aftonbladet för några dagar sen, där hon avundas Amerika, eftersom dom fixar välgörenhetsgalor för att flasha med sina pengar. Även om deras syfte endast är att flasha så går iaf pengarna till något bra. Inte rakt ner i vasken.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh man blir så jävla ARG.. Vi diskuterade de på jobbet o de e så himla sjukt så det finns inte ord!!!

2010-07-30 @ 07:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0