Världens (alltså världens) konstigaste slut på en helt vanlig kväll

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag kommer glömma hälften och andra hälften är säkert efterkonstruerad. Men jag ger mig på det. Ändå. Håll till godo!

Det började hos Elin. jag, Gustav, Sofia, Elin och Sverik hade afterski. Jag såg ut som på bilden några inlägg ner. Det kommer säkert fler bilder på hela härligheten.
Det var en rolig afterski-kväll. Vi hade introtävling, fast med intron till gamla serier, barnprogram eller filmer som gick varma på youtube. "Jag har En göööörbra" skrek vi om vartannat.

Sen ringde jag taxi (efter att ha klickat 118118 tre ggr. Nödvändiga pengar, men varje gång jag kom fram ropade någon av de andra afterski-deltagarna "Men jag har numret" fast det sedan visade sig att ingen hade det.)
Taxin tog oss till Vattenhålet där den 40åriga engelsmannen vi var på efterfest hos för några veckor sen, befann sig. Gustav och Sverik informerade mig om att varje gång en tjej pratar intresserad med en kille så anser killen att hon vill ligga. Är det så? Jag blir alldeles förskräckt och inser att jag är fan helt tappad när det gäller raggning och att läsa signaler etc.
Jag vet inte ritktigt vart tiden på vattenhålet tog vägen, men helt plötsligt var det sista låten.

Utanför vattenhålet med jackorna hängandes över armarna så vet jag inte riktigt vad som hände, men helt plötsligt satt jag och Elinelin i en taxi på väg på efterfest någonstans utanför Mantorp. (Vi som hade typ 12 steg hem till sängen)
Efterfest i all ära, vi hade kanske väntat oss en sunkig lägenhet, tre klunkar rakt ur dunken och en övernattning på en soffa med jackan som täcke. Ack vad vi bedrog oss.
Taxin kör in på en gård där huset såg ut typ som det Sunes familj äter julbord i.
"Men vem, FAN bor här" sa jag ungefär 200 gånger.
Jag, Elin och runt 6 hanar kliver innanför dörren. Står i hallen på världens jävla herrgård. Visas in i köket där det bjuds på öl (Finöl på flaska självfallet) och macka med ost och parmasknka "Är det hästkött" undrade jag, och hur fan tänkte jag?

Mitt under den härliga efterfest-sittningen så kommer vi med den briljanta idén att köra "Jag har aldrig" (Smart drag, jag och Elin var enda tjejer. Åter igen: hur tänkte vi?)
Klockan började närma sig fyra och vi gick en trappa upp. "Här tänkte jag att Ni kunde sova" säger värden och visar mig och Elin till ett eget rum. Med två bäddade sängar och egen toa. Jomantackar!
Såhär fint var vårt rum:


Stället hade sex toaletter. Det säger kanske en del om dess storlek.

Klockan 10 morgonen efter hörs en äldre stämma. Föräldrar. En mamma tittar in och berättar att frukosten är klar.
Jag och Elin tvekar. Asgarvar, tvekar igen. Tassar på tå och vill helst bara hoppa ut genom fönstret och springa hela vägen hem till Mjölby.
Behöver ni handdukar eller något annat? Frågar modern i huset och vi tackar nej. Här märkte vi ju att föräldrarna var helt ofarliga. Så vi tassar ner, Och jag är så jävla glad att jag inte hade kvar understället på mig, att jag valde att byta om efter afterskin.

Frukostbord. Hade det stått framför mig nu hade jag ätit av allt. Men i stundens hetta blev det en liten macka och en kopp kaffe.
Där sitter nu alltså jag och Elin, bakfulla, festklädda och förvirrade, runt ett stort köksbord med 8 främlingar varav 2 var föräldrar, och lyssnade på samtal som rörde jaktlicenser och lerduveskytte.
"Och ni då tjejer. Jobbar ni i Mjölby" All fokus på oss två. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
"Näe, alltså jag går på komvux" förklarar Elin och jag berättar lydigt om min tänkta student-tid i Uppsala.

Det går en pendel om en halvtimma berättar värden (Antingen hette han Carl eller Gustaf. Det hette dom allihop. Sen var det där F:et i Gustaf viktigt. Precis som med Carros GustaF. Varför är det så ofta så?)
"MEN tack gode gud!" Lös det i både mina och Elins ögon och vi blev skjutsade i en av familjens fem bilar. Först där, på pendeltåget..bland vanliga dödliga människor så kändes det som att man var hemma igen. ute ur sagan och jag undrar om vi verkigen var med om det. Var vi det Elin? Eller ljög vi ihop allt?

Kommentarer
Postat av: Elin

haha men jag döööörrrr! Roliga var ju att hon frågade om jag läser upp mina betyg. Hon tänkte säkert att jag var värsta rökande huligganen under min skoltid. haha

2010-01-09 @ 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0