Studievägledare?

I måndags, när jag antog att jag skulle börja läsa vid Uppsala universitet, så hade jag ännu inte fått utskicket om tid och plats för kursstart ännu. Under torsdagen, i förra veckan så frågade jag självklart om detta under introduktionen och fick som svar "Vi vet inte, det är samma för alla som läser just matte, men vi ordnar det"

Måndagmorgon, som sagt. Jag hade ännu inte fått brevet och började ta tag i att ringa studievägledaren. Inget svar. Ringde tre av de andra studievägledarna och samma där, inget svar.
Hittade på en mailadress och mailade iväg en förfrågan till "första studievägledare" eller vad det kan tänkas heta. Fick ett autosvar: "Hejsan, under måndagen är det många nya studenter att ta hand om och jag finns ej på plats under hela dagen" Is'nt that ironic?
Jag ringde Uppsala universitets växel, NÅN måste ju veta. "Näe, alltså hela lärarinstitutionen håller på att byta lokaler, så vi har ingen telefon att koppla till. Dom är liksom mellan två lokaler" Hon kopplade mig till matematiska institutionen...inget svar.

Till slut ringde mamma och sa att brevet hade kommit ut till pappa, jag skulle börja under tisdagen. Sicken tur.

IDAG fick jag svar på mitt mail, alldeles nyss. "Hej, du ska ringa detta nummer 018-..."
Man skulle kunna tro att de aldrig haft en ny student innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0