Men det är så mycket pengar.

Jag ska precis gå på ica (Som man säger i järvsö. Ska man verkligen gå PÅ ica?) och ringde telefonbanken för att hoppas att jag har råd med shampoo och deo, kan var akul att vara fräsch. "Hoppas jag har mer än hundra iallafall" Resultatet: "Du har elvatusen-niohundra-tre kronor" CSN, tack så mycket!
Sen har jag räknat lite på det, för jag ska verkligen börja hushålla med pengarna...

Hyra, i stora drag 2000:- (Måste ju fixa ett bredband också)
Telefon, i allra värsta fall 1000:-
Räkning, annat skit 700:-

Det blir... 3700:- vilket gör att jag har 8200:- kvar att leva för, vilket är mer än tusen kronor i veckan, nästan 2000 kronor i veckan.
Det är så himla mycket pengar, ska jag kunna spara nu då och lägga undan och pensionsspara och till mina boarn som jag kanske får? Ska det här bli den rikaste tiden i mitt liv?
Idag ska jag iaf kosta på mig ett par skor, mina andra har sulorna släppt på, så var jag än går så gör jag det "Lätt på tå, lätt på tå" för att annars kan jag bada i skorna sen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men Ellen Ellen! Du får inte lika mycket pengar nästa månad, då ligger det på runt 8000kr. Denna månad är tanken att man ska "spara" till i sommar, då man typ inga pengar får. Så shoppa lungt=)

2010-01-20 @ 12:49:05
URL: http://elofs.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jamen Elinelin, jag är inte född i farstun, det där vet jag.

Men ändå 8000, det är också så sjukt mycket pengar!

2010-01-20 @ 15:13:21
Postat av: Kristin

Ellen det heter faktiskt gå PÅ Ica!!!

2010-01-20 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0