Håkan.

I lördags hände en sak som jag kommer berätta här:

Det var han killen med dom snygga byxorna som satt på golvet i pernillas kök under vår lugna efterfest efter Harrys. han hade en mobiltelefon som han spelade musik ifrån (eftersom jag vägrade sätta på musiken på datorn eftersom jag tydligen fick för mig att Pernillas väggar var gjorda av bibelblad och att grannarna skulle klaga och att Pernilla skulle bli vräkt och att allt skulle vara mitt fel)
Tillbaka till pojken med byxorna. Han spelade någon låt och sen började han bläddra i låtlistan igen. Jag har ju ett noga tränat Håkan-öra så när första ackordet på "mississippi kan vänta" swischade förbi så blev det såklart ett jäkla hallå. "Men. Men. Men. Men. Gillar du Håkan?"
"Ja, gud ja. Jag såg honom i Linköping när han spelade på Bergs med Magnus Uggla 2008"
Är det något jag kan, så är det Håkan. Det är typ det enda jag vet att jag kan. Jag kan diskutera allt om Håkan Hellström, för jag hittar både på hans hemsida och i hans förflutna som i min egen ficka.

Jag vet inte om jag ska skylla på vinet, eller att det var sent, eller att det var dag 9/17 som jag smakade på alkoholen. Men där och då så var jag så säker.
"Men nej. Håkan har INTE spelat i linköping. Absolut inte under 2008. Det var då han spelade på Scandinavium och på Arenan."
Killen försökte lite lugnt: Fast nu var jag ju där.
Jag var helt uppe i varv, de andra hade slutat lyssna för längesen. "MEn NEJ. förstår du inte att du ljuger. Det finns inte på kartan. Varför skulle då Jag inte varit där? Du har fattat fel. Antingen på artist, eller på stad eller på år."
Åter igen lugn som en filbunke: Fast alltså. Jag var ju där.
Jag visste inte vart jag skulle sätta foten. "Men vad är det för fel? Vad är det att ljuga om? Jag kan sätta allt jag äger på att han inte spelade i Lkpg under 2008"
Det blir söndag och jag googlar: "Magnus Uggla och Håkan Hellström gör gemensam sak och spelar vid Bergs Slussar. Lördag 19 juli 2008"
Jag hade foton ifrån den konserten uppsatta i Solna.
Jag är fan sämst i världen. eller mitt minne är. Nu tror ju byx-killen att jag kan ingenting om Håkan.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha ja, å du som var så säker. :)

2010-01-11 @ 22:10:46
Postat av: Pernilla

jag kan lägga fram det där lite snyggt till Fredrik o se till att han framför att det var ett MYCKET ovanligt fel av dig att missa den. ;) Så får vi väl se om han i byxorna kommer ihåg att ni diskutera det.. heheh

2010-01-12 @ 20:36:50
Postat av: Ellen

Du kan hälsa honom att hans fina byxor skulle vara ännu finare på mitt golv!

2010-01-13 @ 22:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0