Fredag

Tog alldeles nyss en kvällscigarett. Lagom till klockan 22.00. Det låter som Ronjas vårskrik ungefär! Jag vill också skrika Flogstavrål. Men det känns inte helt rätt att gå ut här bland villorna.  

Wikipedia: Flogstavrålet är ett fenomen i stadsdelen Flogsta i Uppsala. Klockan 22.00 varje kväll öppnar studenter sina fönster, går ut på balkonger eller går upp på hustaken och vrålar ut sin ångest på grund av tentamina och stress. Fenomenet är känt sedan 1970-talet.



Annars har det varit en mycket fin fredag. Åkte och pluggade med en Anna under förmiddagen och sen har jag läst en himla massa i boken jag fick av pernilla (Eller egentligen bok nummer 1, som jag fick av mamma. men samma serie iaf)
Åt görgott med Ulla och Gunnar och tittade sen på diabilder..kära, kära nån, vilka bilder! Har ni koll på det, gott folk, hur fina bilder det faktiskt blev "förr i tiden" Kolla på diabilder om ni har chansen!

God natt, eller när det är dags iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0