Nytt boende.

Jag har ju, som flera av er redan vet, äntligen flyttat in i en egen lägenhet i Uppsala. Med gemensamt kök dock, men sånt är vl bara trevligt?

Det började lite segstartat när vi skulle köra upp alla mina möbler i tisdags. Vi körde fast med bil och hästtransport och fick i princip gräva oss loss. Sen när det väl rullade på tyckte vi att bränsleförbrukningen var ovanligt hög. Tankade fullt i Mjölby och fick tanka fullt i Sillekrog igen. Sen var det återigen tomt när vi nådde Uppsala. Detta fick en naturlig förklaring, hål i tanken - Gött.

Onsdagen spenderades på Ikea, Rusta och Coop så nu har jag handlat det mesta jag behöver (Glömde dock gardiner, det som var typ det viktigaste.) Det sved ju en del i plånboken alltså, men jag har väl ingen rätt att klaga, jag som höjt CSN till skyarna så många gånger.

På Ikea hittade jag ett överdrag till min soffa i ett fräsigt mönster, fantastiskt billigt och min som var så sunkig innan. Det visade sig att soffan inte hade ett mönster, utan tre. Hur kan man packetera så missvisande?

Känn in:


Det finns så mycket att säga om denna soffa. Tänk att nån gjorde mönstret, skådade det och tänkte "Fy fan va bra" och tänk att denne någon lyckades sälja in det till Ikea. Vilken jävla försäljare! Eller så är det något dumt vad eller någon som står i skuld till nån annan eller liknande. Jag kommer ha kvar överdraget, för jag är helt jävla fascinerad över hur dom tänkte.

Nu ska jag till kristin och Hanna Hellspong. Fy fan va fint.
Förresten så har jag det så härligt i min nya lägeneht, jag sitter och lyssnar på P3 på en sjukt gammal vinylspelare, stickar och dricker te. Och låtsas att jag inte alls bryr mig om att varken dator eller tv fungerar.

Snart kommer Frest och hälsar på mig också! Och kanske Sofia samtidigt. Det där märker man, ju fler desto roligare. Så är det ju med precis allt.

Puss på er guldkorn.

Kommentarer
Postat av: frest

Jag har ju lite tokig smak ibland,men jag tycker verkligen att oj vilket härligt sofföverdrag!!! bra köpt även om det inte var som du trodde:)

längtar så till jag kommer till dej!!! Puss

2010-02-04 @ 23:01:27
Postat av: Jen

Fantastiskt.. Jag undrar om de jublar varje gång någon köper det! Men jag undrar.. Vilket av de tre trodde du att det var?

2010-02-05 @ 10:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0