Kebnekaise räcker ut tungan och kammar hem segern.

Idag under vår föreläsning så snackade jag och Anna om Kebnekaise. Hon sa att Kebnekaise inte alls är Sveriges högsta berg, utan att det är för att det är en så grymt hög snöhög längst upp som gör att berget kniper segern.

Fantastiskt drygt av Kebnekaise tycker jag, som ser till att hamstra snö så att det går om något annat berg i höjd. Mycket snö är det ju, det ser man.

(Googlad bild. Jag har inte varit där själv)

Sen jämförde vi Kebnekaise med Bamses åsna, ni vet det där avsnittet där Åsnan vinner ett lopp för att han räcker ut tungan. Sen var skrattfesten ett faktum. Svårt att sansa oss efter det och tårarna sprutade av allt skratt.


Sen kan det ju också vara så att jag är sjukt övertrött, men roligt var det.

Förresten så kan jag tipsa om att titta på Bamse på youtube, galet det där!

Och jag har skype nu! Har redan hunnit prata med krillan och det räcker för mig, det var precis därför jag skaffade det!

Kommentarer
Postat av: sofia

den där scenen såg jag nog femhundra gånger när jag va liten, hyrde på shell.

2010-02-26 @ 17:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0