Uppsala fram och tillbaka.

Efter Åre åkte ju jag till Uppsala för att städa undan mitt liv där, packa ner det i kartonger och slå igen skolböcker och anteckningar.

Jag passade på att äta sushi och umgås med Amanda också. Men det var en sån där galet trött kväll för min del, så vid tio sov jag som ett lamm i Amandas säng. Ungefär såhär:


Sen tvingade jag upp mig, med Amandas hjälp, vid ett-tiden på natten för att dricka te och mysa i ett juligt kök.

Morgonen efter, alltså igår, vigdes helt år pack och städ och vips, så var jag inte Uppsala-bo längre. Nu sitter jag och försöker förklara för mig själv att "lugn, du är här nu" för kroppen verkar tro att allt är som vanligt, att jag är på väg nånstans. Att jag kommer sätta mig på tåget mot Stockholm imorgon eller efter jul. "Men lugn Eleonor" tänker jag då. Du är här nu.
Och då blir jag lugn.

Förresten ska jag börja jobba bort Ellen. Nu ska det vara Eleonor som gäller. Är inte det ett jättefint namn, när man tänker efter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0