Morgonpasset i P3

Det må låta helt galet, men morgonpasset i P3 är det som får mig att kliva upp på mornarna. Först när klockan ringer så går tankarna likt "Näe, i helvete heller. Jag sjukskriver mig, spelar dum, försover mig, tar mitt liv. Bara jag får sova några timmar till" Sen börjar tankarna hamna på rätt plats, jag minns vem jag är, varför jag är och var jag är. Och då slår det mig att hela morgonpasset-trion snart är inne i studion och det vill man ju inte missa en endaste sekund av.

Ingen tid för sömn! Rusar över kalla golv fram till radion och hör snart Martinas tidiga röst. Kaffe på, dagen kan börja!

Nu sitter jag på jobbet och dom är fortfarande med mig, jag vill aldrig, aldrig, aldrig att klockan ska bli tio!

Å, underbara Ni!

Fredag hörni! Galet fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0