Superduperfredag

Precis som jag trodde så blev det en riktigt bra fredag. Det började med picknick i det gröna tills polisen sa till oss att "Här får man inte förtära" FÅR MAN INTE ÄTA, tyckte jag. Men dom syftade såklart på alkoholen.


Då gick vi in till pernilla och forsatte förfesten i sann lägenhets-fest-anda.

Tog oss till stationen och köpte födelsedagspresent till Sverik och Gustav. 4 jävligt onödiga (men ack, så peppa) tidningar. 250 spänn, för fyra tdningar? Kära, kära nån. Vi ville köpa porr till dom små liven, men det hittade vi inte på Pressbyrån, så det blev en traktortidning och tre vad-det-nu-var-kan-det-ha-varit-sport-tidningar.

Ute i Ryd bjöds det på sann korridorsfest och sånt där folk i overaller överallt. Alltså hur orkar man gå in så jävla mycket för att vara student? Dom var varken nollor eller faddrar, me  overallen var på?

Nåja, vi gick till HG och där upptäckte jag att mitt konto var tomt (antagligen efter födelsedagspresentsinköpet) så det var bara att plocka fram bankdosan och iphonen och flytta över.

Lite fuldans (Orienterardansen, stampet och ett tag tror jag bestämt att jag och Gustav skrev lite ny musik där mitt på dansgolvet) och en hel del Rom-o-cola. Ett nyp i baken på killen i ett hånglande par, en jakt på vem fan det var som luktade svett och ett samtal med två SJUKT långa personer senare så gick vi ut från stället och jag och Rasmus satte oss och tiggde cigaretter av förbipasserande. (Jag såg idag att jag hade ju halva väskan full med cigg, vafan)

Sen tog vi taxi till Pernilla. Taxichaffören körde så jävla långsamt, det var så man kunde sprungit förbi den. Men tillslut kom vi till pernilla och då var det bara att börja planera sovplats.

Pernilla och Sverik i sängen, Matte som en lång präst i soffan och jag, Elin och Rasmus i en enda böghög på kortändan av soffan. Likt the human centipede låg vi där och skedade åt alla möjliga håll tills Elin gav upp och la sig på golvet. Hon skulle trots allt på dop idag och kände väl att mest sömn blev det nog på marken.

Sen fick jag för mig att ringa upp Ponta och säga "Smirket United" (klockan kvart över fyra på morgonen) Jag tyckte att det lät så himla roligt i mina öron och var övertygad om att han skulle uppskatta det. Matte vägrade ge mig numret, för konstigt nog insåg han att det inte var något annat än en dum idé.

Sen där nånstans somnade vi efter mycket sånt där nästan tonårsfnitter. Vaknade då och då av att Matte tyckte att det var en bra idé att sträcka ut sig, så att hans fötter låg typ över Rasmus och killade mig i bakhuvudet. "För faaaan, du får la också ligga som ett jävla foster"

Klockan elva imorse var det bara att stiga upp och inse att det var lördag. Det har hittills varit en härlig lördag och nu är jag sminkad och fit for it igen och ikväll spelar The Ark här alldeles bredvid Pernillas lägenhet. Helt jäkla gratis. Hur fint är inte det? 

Jag inväntar bara elin och kamilla, sen blir det vin i nån park, långt från polisen den här gången.

Hej-på-ett-tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0