Gummibåtsrace. (Bilderna är Stinas)

Jag har tydligen glömt bort att jag ahr en blogg. Men här kommer lite nytt iaf.

Åkte mot Mjölby i fredags och kilade upp till Elinelin och drack några glas vin. Amanda kom (hur fantastiskt som helst) från Borlänge och vi kutade till elvatåget för att åka till Boxholm.
Förfest innan gummibåtsracet skulle man kunna säga. Det blev lite lagom hårt sådär. N¨gra öl och en himla massa peppande.

Dagen efter ringde klockan halv sju och det var bara att duscha sömnen ur kroppen och gå till Stina för rosé-frukost.
Kvart över nio åkte vi mot Laxberg och lättade ankar. Jag och Stina i en båt, med Amanda bredvid oss i en egen, fastbunden i våran.


Vår taktik "Lyft på fettan" funkade galant varje gång vi åkte på en sten. Att ta med fyra paket kakor kändes först genomtänkt, men blanda vatten med det och hela båten var full med deg istället. Hallongrottsdeg.

Helt galet roligt och lyckat! Vi åkte mellan tio och tre och när vi var i land var alla lagom runda under fötterna (Inte minst Amanda som studsade rakt in i en tjockis och flög rätt ner i vattnet. Längesen jag skrattat så mycket)

Vi åkte till Jonas och bäddade ner Amanda en stund, sen liftade jag med okänd till pizzerian för att stilla hunger och ölsug. (Klockan var nu 15:18 och hela Boxholm var knökfulla)

Förfesten fortsatte hos Stina och sen var det öltält på kvällen. Jag orkade med det till tre (efter 19 timamr med konstant alkoholintag.)

Efter att ha fått höra att Amanda kommit till rätta (Hon var borta då och då under dagens och kvällens gång) så somnade jag himla fint i Jonas säng.

Kära nån, jag är sliten än. Men jävlar i min lilla låda vad roligt jag har haft det.
Imorgon ska jag jobba igen. Bara denna vecka ut, sen drar jag mot Gotland och sen Way out West (Kära nån, förväntningarna ökades tretusen ggr idag) :)

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0