Långfredagen 2010

För er som har missat hur jag spenderar min långfredag varje år (sen fyra år tillbaka) så ligger det till så att jag, mamma och Carro åker upp till Åre över dagen. JA, över dagen. Det blir så himla många frågetecken jämt, men jag ska förklara precis hur det går till.

Torsdag, vid tolv på kvällen kliver vi på natt-tåget till Åre, sover som små barn som vaggas till sömns och vaknar vid åtta framme i Åre.
Upp i backen hela dagen och sen kliver vi på natt-tåget i Åre och vips så vaknar man hemma igen.
Inget konstigt alls!

I år blev det himla lyckat. Se och lär!



"Du borde prova skidor Ellen" sa Carro och jag ställde mig för andra gången i hela mitt liv på ett par (mammas par) Senast var jag tretton år och Anders Risberg försökte lära mig att åka lift. Det gick åt helvete och jag ramlade som en padda mitt i liftspåret, rakt framför alla coola skejtare i 9E. KATASTROF. Jocke Bååth drog mig från liftspåret.

Jag vet i fan hur det gick till den här gången, men jag kan tydligen åka skidor. Det är visst skidåkare jag är, vad tokigt att jag insåg det så sent. Hur kul som helst! Jag som alltid dissat skidor. Ingen match det där inte. Och nu kan jag alltså åka både bräda och skidor, jag som alltid sagt att jag inte kan åka nåt.


Gulasch-soppa ska det vara när man är i Åre!

Och så lite coaching av världens snällaste syster.

Skidor, skidor, skidor. Det är allt jag kan tänka på nu. Så himla jävla roligt. Mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0