Släpp fångarne loss det är vår

Sitter framför tv1000 nu och dom visar Hasse och Tages "Släpp fångarne loss det är vår"
En film där man utan problem bakar in en kofot i en kaffelängd - Hur fint som helst!
Gösta Ekman gör ju lätt filmens insatts som fängelsedirektör. En helt tappad sådan. "Ja, jag bara bestämde att jag skulle rimma.. och så gjorde jag det"
Jag vill bo i filmen.
Andra sådär rysligt fina filmer är följande:
Moulin Rouge.
Big Fish
Eternal sunshine of the spotless mind
The science of sleep.
Amelie från Montmartre
Längre än så orkade jag visst inte, det finns hur många som helst. Och det verkar som 2010 blir ett fint film-år. Härligt med sånna.
Puss då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0