Ny vecka!

Det är ju inte så konstigt att horoskop och sånt stämmer ibland. Om det står i dagens horoskop: "Idag ska du äta korv" så är det självklart mycket lättare att man då väljer korv, eftersom det stod så. Man går förbi en korv i affären och tänker "Men gud, det stod ju att jag skulle äta korv"
Allt handlar om inställning.
En kille på ett jobb jag hade en gång sa att "I natt kommer jag inte kunna sova för det är fullmåne" Såklart inte, om man ligger och tänker "Jag kommer aldrig somna" När man väl ligger där.
Egentligen är nog det där med öde lite bluff, tror jag. Det gör ju så att folk slutar kämpa "Du kommer få ett riktigt bra jobb om två år" Kan ju få en människa att sluta kämpa för nuet. Och finns det något tråkigare än folk som inte har något dom krigar för. "Näe, nu gick inte det vägen. Då var det väl inte meningen"

You create your own reality - Som Gustav har lärt oss. Det tror jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0