Mamma återtar sin roll i familjen.

Det är fantastiskt att bo hemma hos mamma, på många sätt. men det är som att hon tror att bara för att jag flyttar tillbaka så blir jag automatiskt tolv år och okapabel att klara mig själv.

* varje gång mamma lämnar lägenheten så säger hon. "Jag kommer tillbaka om två timmar, då äter vi lasagne (t.ex.) eventuellt så säger hon: "Jag kommer inte tillbaka förrän i kväll, så det finns lasagne i kylen du kan äta"

* Slamret i köket efter åtta på morgonen. Man sover inte längre än till åtta på vardagar, det tycker inte mammi iaf. Så hon slamrar i köket, medvetet. Jag vaknar av att hon smäller lite extra hårt i skåpsdörren BARA FÖR ATT JAG SKA VAKNA. Hur irriterande tror ni att det är. Sen nynnandet också.  
Sen då, när själva uppstigandet väl har skett och jag muttrar förbi köksdörren så säger hon (varenda morgon) "Jaså, du äääär vaken" Tänk om jag skulle slamra så när jag kommer hem på kvällarna, bara för att jag kanske tycker att man ska vara uppe till efter elva på vardagar.

* Hon försökte förbjuda mig att sola solarium. "Det är inte bra för dig"

Idag kom ändå droppen. jag kände mig som fem år igen. Inte en dag äldre. Mamma sa att hon skulle till lundbybadet och simma. "Du kanske vill med?" ja, det vore ju gött tänkte jag, simma är inte dumt!
MEN DÅ SVARAR HON (jag blir tokig haha): "-Men då är det så Dellen, att jag kommer kanske motionssimma i sådär en halvtimma. Då får inte du börja gnälla om att du är hungrig." GNÄLLA OM ATT JAG ÄR HUNGRIG??
Och vad hade hon tänkt att jag skulle göra i simhallen, om jag inte motionssimmade? Trodde hon jag ville med för att leka? Åka rutchkana och åka i strömmen? Med vem skulle jag ha lekt? Ja, kära nån.

Det höll på att inte bli nått bad, jag var sur i en timma efter, och kanske inte var en enda dag över fem när allt kommer omkring.

Kommentarer
Postat av: frest

hahaha jag älskar din mammi haha

förresten gillar du ju att bada nu, det är väl bara det hon menar :)men hur tänkte hon,skulle du bada omkring där ensam,som ett ensamboarn med dom andra boarnen å skaffa nya vänner,sådär dom boarn gör:)

2009-10-12 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0