Det finns fortfarande hopp för mänskligheten

Jag var inne på kissies blogg idag..En sån där 19 år gammal, fjortisbloggare.
Hon skriver ett inlägg om att hon gått från storlek M till XXS med hjälp av nån jäkla Latte-diet (som namnet skvallrar om så går dieten ut på att dricka Latte. Dessutom en jävla massa alkohol, men mat äts tydligen bara på fredagar och lördagar)
För det första: Det skulle inte hålla. Det säger ju sig själv, hon borde ha Sjö-bjugg vid det här laget, och med allt socker i chai-latte och alkohol så lär hon ju inte få en så hällsosam kropp heller.
För det andra: TACK gode gud för att det inte hyllas utan i stället skriver mellanstadie-eleverna kommentarer likt: "hallå, sån storlek har ju typ 12-13 åringar. jag har det typ" eller: "Jag har XXS och är smal och är 12 år!!"

Nu förstår jag självklart att Kissie (Eller Alexandra som hon heter när hon inte bloggar) är så jäkla överdriven bara för att få mycket läsare, hon säger det själv vid flera tillfällen, då hon figurerar i media, att det är en roll hon spelar. Men jag var osäker på om de små tolvåringarna förstod det; Att livet inte går ut på: "Blondast vinner"
Kära kära högre makter, låt aldrig någon liten 12-13åring ge sig på den där dieten, mänskligheten skulle dö ut. Och det skulle fan inte ta lång tid.
Och jag är helt jäkla övertygad om att jag bidrar till all skit hon skriver, eftersom jag tydligen är inne och läser. Som en kött-ätare som blir upprörd över hur djur behandlas, ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0