Andra avenyn, Riverside.

Som jag tidigare nämnt så tittade jag och Sofia på serien Riverside när jag var i Karlshamn. En serie som är ett sidospår till Andra avenyn. Alltså en b-serie till en b-serie skulle man kunna säga. Kära nån, det kan ju nästan inte bli värre.
Ändå sitter jag här, vid datorn när klockan slår nio och klickar play, dock lite rädd att jag ska bli dummare av att se titta på det.

För det är lågbudget. Man hör knappt vad folk säger! Men avsnitten är bara fem minuter långa och några gör-sterriga karraktärer finns det minsann. Och som sofia sa: Minst av allt så är serien förutsägbar. Mitt i allt sitter man och gapar lite lätt och tänker "Men var inte dom osams i förra klippet, ska dom vara sams nu" Och folk springer in i varandra hela tiden, fast det utspelar sig i Göteborg. Är det så liet, tänker jag.

Ett bra bakis-nöje, skulle jag vilja kalla det. Hjärnan kan i princip sova samtidigt som man tittar.
Så inför morgondagen, när de flesta av er kanske ångrar den där sista ölen på krogen så kan ni bara klicka här: http://svtplay.se/t/115280/riverside.

Man skulle kunna tro att dom betalar skådespelarna efter antal repliker. För det finns så många scener där statister inte säger ett ljud, fast att dom kanske borde.

Kommentarer
Postat av: sofia

Göran för helvete! han är fantastisk. tre geniala scener än så länge. I bilen, på golvet o nu sista dörrknackning vs ringklockan.

2009-10-31 @ 19:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0